Už dost vodoznakům na produktových fotografiích

Řešení existuje

Už dost vodoznakům na produktových fotografiích

Už mám plné zuby toho, jak e-shopy hnusně fotí své produkty a navíc celý obrázek přelepí vodoznakem, že samotný produkt je čitelný asi jako text bez brýlí. Přitom stačí tak málo, aby jste udělali skvělí dojem na zákazníka a ještě s jedinečným stylem fotografií, který bude mít váš jedinečný brandový podpis. První dojem máte u zákazníka jenom jednou a na prvním dojmu často záleží nejvíce. Tak si na něm dejte pořádně záležet.

 E-shopy trpí obrovskou panikou, že jejich fotografie budou kopírovány konkurenčními eshopy tak moc, že vodoznak je zaručená jistota, jak tomu předejít. To je stále opakovaná chyba současných eshopů! Zapomínají však na samotného zákazníka, který Vaše produkty prohlíží. Nejvtipnější bývá, že fotografie jsou kolikrát od dodavatelů daných výrobků a stejně přes ně e-shop  vloží hnusný vodoznak. Vždyť je to k smíchu. 

 

Řešení existuje

Zamysleli jste se někdy nad tím, proč třeba IKEA, F&F, Tchibo a další značky vodoznaky nepoužívají? Chtějí se reprezentovat na vysoké a kvalitní úrovni. Stačí se podívat jen na jednu z fotografií a hned poznáte, že se jedná jasně o zboží daného prodejce. Fotografie totiž mají svůj řád, dekorace, typické písmo, nasvícení, podobný styl modela (modelky) a další věci, které jsou prostě neokopírovatelné. Fotíte třeba pizzu, pokuste si pohrát s dekorací, rozmístěte kolem suroviny, ze které je daná pizza vyrobená. Prodáváte oblečení, zkuste použít jedinečný filtr, tak jak to děláte na Instagramu a pokračujte v tom u každého produktu. Nebo foťte v přírodě, v urbanismu města a ne ve studiu. Prodáváte hračky, ukažte rozesmáté dětské obličeje, nebo nefoťte krabice, ale rozbalenou a složenou hračku s typickým nasvícením nebo jedinečným pozadím. Prodáváte nábytek, použijte svoje brandové písmo ke každému produktu. Někdy stačí už jen to, že budete produkt fotit z jedinečného úhlu. Fotografie může mít rovněž typický ořez a velikost. Prodáváte elektroniku, co takhle všechny produkty fotit na stole a ne na bílém pozadí. Buďte kreativní a najděte si svůj styl produktové fotografie. Změnu okamžitě pocítíte na konverzích i ve vztahu se zákazníky.

 Důvodem, proč se nad tím vším zamyslet je mnoho. Úroveň produktových fotografií říká velmi mnoho o eshopu a vypovídá o tom, jak moc mi záleží na dojmu, který zákazník bude mít při procházení mého e-shopu. Postupem času se to odrazí i v opakovaných nákupech daného zákazníka. Kvalita fotografií zasahuje do celé škály marketingových aktivit.

  • UX Design – nejen přehlednost e-shopu, ale i pocit zákazníka je nesmírně důležitý při procházení produktů a stránek
  • Public Relations (PR) – vytvořte si jedinečné fotografie produktů a stanou se pro vás nezaměnitelným a jasně rozpoznatelným stylem, kterým můžete komunikovat se zákazníky
  • Brand – značka a styl e-shopu je nesmírně důležitá – pokud zvládnete první dva kroky, projeví se to na samotném brandu a rozvoji značky

Chtěl bych tímto apelovat na všechny eshopisty, fotografy, reklamní agentury a marketingové specialisty, aby si toto uvědomili, aby jste majitelům eshopů říkali, že vodoznaky jsou hloupost, aby se zvedla úroveň českého eshopového světa, a aby jsme zde neměli neustále opakující se pocity čecháčství, že nás neustále někdo okrádá. Někdo hledá výmluvy a někdo hledá řešení. Řešení existuje, tak prosím Vás směle do toho.

Tagy: