Strategie v marketingu i v byznysu
Strategie má dva úhly pohledu. Jednak jsou to cíle, které si za pomocí KPI (Key Performance Indicators) nastavujeme na určité časové období (může to být den, týden, měsíc čtvrtletí, rok, 2 roky,…). Říkají nám, čeho bychom v tomto období chtěli dosáhnout, jaké cíle máme splnit, jakým směrem chceme růst. KPI jsou pak složeny z dílčích kroků, které mají na starosti jednotlivá oddělení. Druhým úhlem pohledu na strategii je to, že strategii musíme brát jako sled úkolů každého z nás ve firmě, kdy každý ví, co má dělat v čase i v místě, ví kde jsou jeho kompetence a role. Typickým příkladem je kolektivní sport (fotbal, basketbal,…) nebo armáda, kdy každý člen týmu ví, co má v rámci strategie vykonávat. Jinými slovy pracujte jako tým se správně nastavenou strategií u každého z Vás.