Certifikace Digitální garáž

Projekt společnosti Google

Certifikace Digitální garáž

V průběhu září jsem se po večerech vzdělával v digitálním marketingu díky zajímavému projektu od společnosti Google, který v českém znění nese název Digitální garáž. V tomto článku bych Vám velmi rád přiblížil o čem daný projekt je, co je jeho myšlenkou, co vše musíte splnit pro získání certifikátu a hlavně co mi tento kurz dal.

Projekt Digitální garáž byl vytvořen společností Google v řadě celosvětových zemích, přičemž cílí zejména střední a východní Evropu. V našem případě se jedná o česko-slovenské vydání. Jednotlivými lekcemi a video díly Vás provází Čech a Slovenka, kteří se lekci od lekce střídají. Cílem samotného projektu je vzdělat české a slovenské podnikatele v oblasti digitálního marketingu, ať už SEM, SEO, PPC, Google Analytics nebo UX Design. Googlu dávám za pravdu, že znalost těchto nástrojů je u nás v individuálním používání na hodně nízké úrovni. Raději pak volíme mezi pokusem a omylem (učením se na koleni) anebo oslovením externí marketingové agentury či specialistů freelancerů. Každý kdo přemýšlí o vlastním byznysu, měl by si uvědomit dnešní výhody online prodeje a online propagace. Základem každého podnikání v dnešní době jsou webové stránky, popřípadě eshop. To abychom pochopili principy, jak online svět funguje a jak jej využít ke svému růstu, je smyslem celého projektu.

digitalni-garaz-certifikat

To, abyste úspěšně složili závěrečný test a získali certifikát, je nutné absolvovat celkem 89 video lekcí, které jsou rozděleny do 15 témat od obecného představení online světa, přes online marketing a online nástroje, až po specializovaná témata zabývající se expanzí do zahraničí nebo tvorbou e-shopu. 

Digitální garáž přináší skvělý základ o online světě, podnikání a marketingových nástrojích, které by měli znát jak začínající podnikatelé, tak i začínající marketéři

Obsahově jsou videa velice zajímavá. Při vstupu do kurzu však záleží rovněž na tom s jakými znalostmi do kurzu vstupujete a co si z kurzu chcete odnést. Osobně musím říct, že samotný kurz mi spíše utřídil myšlenky v oblasti marketingu, než že by mi znalostně pomohl se zdokonalit v některé oblasti. Každá video lekce je vždy ukončena mini testíkem, což je vždy takovou přípravou na finální certifikační zkoušku, protože řada z těchto otázek z dílčích témat,se potom objeví i v certifikační zkoušce. I z toho důvodu je dobré, kurzem postupovat postupně. Jejich absolvování je podmínkou k tomu dostat se k závěrečnému testu.

 

Ti zkušenější v průběhu studia zjistí, že videa jsou na Vás už moc dlouhá a celý kurz se neuvěřitelně táhne. Samotná Digitální garáž uvádí, že k  absolvování všech lekcí, je zapotřebí alespoň 8 hodin, které strávíte u počítače. Pokud absolvujete poctivě všechny dílčí zkoušky, nemůže Vás v závěrečném certifikačním testu nic překvapit. Celkově shrnuji projekt jako velmi skvělým řešením, které by měl absolvovat jak začínající podnikatel, tak i začínající marketér. Na druhou stranu se nelze ubránit dojmu, že kurz je zamýšlen i jako větší podpora tržeb pro Google a Seznam v oblasti PPC kampaní, ať už ve vyhledávací síti nebo obsahové síti. Čím víc lidí pochopí, jak mechanismy online marketingu fungují, o to více peněz budou taky v online marketingu utrácet. Pravdou však je, že Digitální garáž se v prvé řadě snaží vzdělávat a pomoci Vám více se zorientovat v digitálním světě a více rozmýšlet, jak a kde vynaložené finanční prostředky využít. Marketing se znalostí a rozmyslem by mohl být slogan Digitální garáže. Prima je rovněž to, že se s tvůrci a partnerskými agenturami a profesionály můžete potkat naživo i v offline světě, kdy se projekt offline digitální garáže přesouvá během roku po celém území České republiky. Kurz můžete absolvovat na stránkách digitální garáže. Jeho platnost je neomezená.