SEO a obsahový marketing

Texty, které zaujmou návštěvníka i vyhledávače

Proč SEO nikdy neumře?

Vyhledávače jsou v dnešní době čím dál více podobné člověku. Využívají predikce, vyhledávací algoritmy, pamatují si historii Vašeho vyhledávání a doporučují Vám maximálně relevantní obsah. Přičemž relevantnost obsahu webových stránek je tu klíčová. Vyhledávače jasně říkají majitelům webových stránek, aby tvořili kvalitní, jedinečný, smysluplný a plnohodnotný obsah, kde by uživatel získal to, co opravdu hledá v maximálně možné kvalitě. Rovněž jasně říkají, že pokud budete obsah kopírovat z cizích stránek, budete používat nesmyslný un-fair linkbuilding, nekalé praktiky SEO nebo budete uživatele posílat na stránky, kde s vyhledávaným výrazem uživatele nemají nic společného, budete penalizovaní tvrdými tresty. Abyste se tomuto vyhnuli, je mojí radou tvořit opravdu skvělý obsah. Oprávněná důležitost SEO je dána i oborovou specializací, kdy o SEO mluvíme jako o obsahovém marketingu. Samotným odkazem to však nekončí. Disciplína je to však nesmírně široká a já Vám se vším mile rád pomohu.

Co je kvalitní obsah

Máte webové stránky, vlastníte e-shop nebo píšete blog, zaměřte se na kvalitu psaného textu. Nepište o něčem, čeho se Vaše stránky netýkají. Máte webové stránky věnující se autům, pište pouze o nich. Ukažte, že jste opravdovým odborníkem v této oblasti. Máte e-shop s informacemi o produktu od Vašeho dodavatele a beze změny jej s popisem vložíte na své stránky jako desítky Vašich konkurentů? Co takto vše pojmout vlastními slovy a originálně. Nejlépe se píše o tom, co Vás baví, co Vás zajímá a co máte rádi. Věřte mi, že se to projeví na návštěvnosti a vyhledávače pochopí, že nabízíte opravdu relevantní obsah a budou Vás upřednostňovat před konkurencí.

SEO a klíčová slova

Moc dobře vím, že dobře napsaný článek zabere několik hodin náročné práce. Tím to ovšem nekončí. Je nutné pracovat ruku v ruce i s klíčovými slovy, abyste věděli, zda byste v textu měli pracovat i s dalšími slovy, které se ve vašem článku zatím nenacházejí, ale lidé tyto výrazy blízké Vašemu tématu na internetu vyhledávají. Mohou to být zcela běžná slova a slovní spojení nebo také méně časté výrazy, kterým říkáme long tails (dlouhé ocasy). Pomůže Vám to obsáhnout širší internetové publikum, více hledaných výrazů, ale i to, že zákazník ve Vašem článku najde daleko více informací. Klíčová slova by ale neměla předcházet samotnému obsahu. Mohlo by se stát, že se článek bude špatně číst. S tím souvisí i URL adresa webové stránky, která by měla být jednoduchá, výstižná a neměnná. A na webu by se neměly objevovat žádné url duplicity, které vyhledávače nemají rádi.

Copywriting

Pokud tvoříte reklamní slogany, poutavé reklamní texty nebo přemýšlíte nad zajímavými názvy svých článků, pak je tu disciplína nazývající se copywriting. Copywriter je pak ten, kdo Vám díky textům pomůže zaujmout Vaše potencionální návštěvníky, zvýší množství konverzí z reklamních bannerů a přivede Vám více návštěvníků na web.