Analytika a testování

Google Analytics, A/B testování, UX Design

Kdo neměří, ten neví

Pokud neanalyzujete svoje data, nedozvíte se nic o Vašem zákazníkovi, o tom odkud se k Vám dostává, jak se na Vašem webu chová, ani to, jestli jsou Vaše kampaně úspěšné nebo zda nevyhazujete peníze zbytečně oknem. Jinými slovy, kdo neměří ten neví. Jako certifikovaný partner Google Analytics Vám pomohu s analýzou vašich zákazníků, vašich webových stránek, vašich mobilních aplikací nebo vašeho E-shopu s cílem zjednodušit cestu zákazníka na vašich stránkách a zvýšit konverzní poměr návštěvníků webu.

Není to jen o Google Analytics

Na trhu existuje spousta nástrojů, které nám pomáhají ve vyhodnocování kampaní a měření webových stránek, mobilních aplikací a E-shopů. Mám zkušenosti s analýzou dat pomocí softwarů jako Adobe Analytics, Piwik, Tableau, Qlik, Microsoft Power BI nebo Roivenue.

Sledovací nástroje na webu

Skvělým způsobem jak zjistit, jak se Vaši zákazníci na webu pohybují, je implementovat na Vaše webové stránky kód umožňující sledovat zákazníkovi kroky na webu. Takovými nástroji jsou například Smartlook nebo Hotjar. Oba nástroje jsou zdarma a přináší Vám skvělou příležitost, jak pochopit zda je například z pohledu UX designu zákazníkům vše jasné a přehledné nebo v některých případech třeba váhají, ztrácejí se nebo nevědí kam kliknout. Můžete sledovat pohyby jejich myši, tepelné stopy a to, kam zákazníci klikají. Rád Vám s těmito nástroji pomohu, budu Vaše zákazníky analyzovat a poskytnu Vám kvalitní zpětnou vazbu, co je třeba na Vašem webu vylepšit, změnit nebo zjednodušit, aby se zákazník orientoval a jeho kroky vedly příměji ke konverzím.

A/B testování

Nevíte si rady s tím, jaký obrázek bude vhodnější, jak má vypadat button nebo barva, jaký newsletter bude mít vyšší míru prokliku na web nebo jaká kampaň Vám přinese více konverzí? Jednoduchým řešením je A/B testování kdy procentu Vašich zákazníků předložíte jednu variantu a jinému procentu druhou variantu. Následně změříte odezvu Vašich zákazníků. Podle toho, která varianta fungovala více, se můžete rozhodnout pro její aplikaci nebo její další vylepšení nebo následnou práci s ní.

UX Design

Napadlo Vás někdy, že UI Design není to samé jako UX Design? Představte si, že máte webové stránky, ale zákazníci se na Vašich stránkách nevyznají, chcete po nich spoustu nejasných informací nebo kroků, kterým nerozumí nebo daná pole nechtějí vyplňovat. Nebo snad není Váš web responzivní? Takový zákazník rychle z Vašeho webu zmizí a neprovede žádnou konverzi. Jak uživatelsky testujete to, zda je zákazníkovi na Vašem webu vše jasné? Existují online i offline nástroje, kterým toto vše zjistíme. Vše otestujeme jak na Vašich zákaznících, tak i na těch, kteří Váš web ještě nikdy nenavštívili.